Kwaliteit

De belangrijkste taak van de VIA is het bewaken, beheren en verbeteren van de kwaliteit van de dienstverlening van de aangesloten incasso- en procesadvocaten. Dat doet de vereniging door - zoals gebruikelijk in de advocatuur - permanente educatie aan te bieden in de vorm van cursussen, leergangen en seminars. Daarbij staan theorie en praktijk centraal en wordt veel gewerkt aan de hand van praktijkcases. VIA-leden moeten per jaar een vastgesteld aantal 'studiepunten' behalen.

Daarnaast verricht de VIA gemeenschappelijke belangenbehartiging en vergroot zij de zichtbaarheid van incasso- en procesadvocaten binnen de NOVA en binnen het brede spectrum van juridische dienstverlening. VIA leden houden zich aan de gedragsregels van de NOVA en bieden de hoogste kwaliteit van dienstverlening bij het innen van geldelijke vorderingen.

Vind hier direct de VIA advocaat in uw omgeving.

Laatste nieuws

11 februari 2019
Incassoregister tegen misstanden bij incasso
Het kabinet pakt de misstanden in de incassomarkt aan en geeft hiermee uitvoering aa...
Lees meer ›

24 januari 2019
VIA Algemene Ledenvergadering en Studiemiddag
VIA Algemene Ledenvergadering en Studiemiddag op woensdag 6 februari 20...
Lees meer ›